marți, 15 noiembrie 2016

RECENZIE : Labirintul.Evadarea de James Dashner ^-^


Labirintul.Evadarea de James Dashner 


Titlul original : The Maze Runner
Autor: James  Dashner 
Editura : Litera 
Numar pagini : 366 
Traducator : Simona Toroscai 

Sinopsis: Totul este pe cale sa se schimbe...
Cand Thomas se trezeste intr-un loc necunoscut, nu-si aminteste decat cum il cheama. Mintea ii este ca o foaie alba. In jurul lui se afla mai multi baieti, care ii ureaza bun-venit in Poiana – un loc inconjurat de ziduri de piatra. La fel ca Thomas, Poienarii nu au nici o idee despre felul in care au ajuns acolo si nici din ce motiv. Tot ceea ce stiu este ca, in fiecare dimineata, portile de piatra catre labirintul care ii inconjoara se deschid si ca in fiecare seara se inchid la loc. Si, la fiecare treizeci de zile, un nou baiat apare acolo, adus cu un lift. Asadar, Thomas era asteptat.
Cu totul neasteptat, a doua zi este trimisa acolo si o fata – prima fata din grup. Si mai surprinzator decat sosirea ei este mesajul pe care il aduce. Thomas ar putea fi mai important decat ar fi crezut vreodata. Numai de-ar putea sa scoata la iveala secretele intunecate ingropate inauntrul mintii sale. 
Recenzie: Recunosc am citit cartea pentru a putea vedea filmul deoarece in el joaca actorul meu preferat , Dylan O'Brien .<3
Am ramas totusi surprinsa cat de bine scrisa este si cat de minunata este povestea . Totul incepe cu Thomas (caruia tot imi vine sa ii zic Dylan ) care se trezeste intr-un lift care il duce spre "Labirint". Ajuns acolo baietii nu ii spun nimic dar el simte ca stie ceva . La o zi dupa ce este adus el apare si o fata, Teresa, care pare ca are o legatura cu Thomas . Dupa aparitia ei se intampla numai lucruri ciudate . Intamplarile prin care trec si finalul va las sa il descoperiti voi singuri . 
In orice caz am vizionat si filmul care de asemenea este foarte bine realizat , mi s-a parut putin cam scurt si s-au cam pierdut unele idei . 

 Chuck este un copilas care m-a impresionat extraordinar de mult , mai ales la finalul cartii , dar si pe parcursul acesteia . Consider ca nu trebuia sa se intample ceea ce s-a intamplat si imi pare atat de rau pentru el . Era un personaj plin de viata si extrem de simpatic . Thomas , insa , este un personaj foarte matur si istet care vrea sa ii ajute pe ceilalti baieti din Labirint . 
Traducerea mi s-a parut putin nasoala pe alocuri . Ei erau numiti "Poienari" , creaturile se numeau "Durerosii" iar cuvintele "pulifrici" si "pleosc" apar mai mereu . Consider ca erau mai ok numele pe care le daduse autorul si trebuiau lasate la fel . 
In concluzie este o carte faina care ar merita citita , iar daca nu doriti sa o cititi macar urmariti filmul care consider ca merita si el la fel de mult . 

Cam aceasta a fost recenzia , prima mea recenzie . Sper sa fie cat de cat ok pentru prima data . Voi ce mai cititi ? Ce filme sau seriale mai urmariti ?
 Pana data viitoare va urez lecturi placute ! <3

4 comentarii: